Kata manusia atau kata Tuhan?

Assalamualaikum.

Aku ni memamg dari dulu utamakan manusia daripada Allah. Jujur, aku ni seorang yang teruk.

Aku ingat lagi aku nak pergi belajar di maahad lepas tu terbantut sebab aku pilih kawan. Jujur, aku menyesal buat macam ni.

Aku sembah siapa sebenarnya?

Aku pun pelik, solat lima waktu tapi gelisah dengan kata-kata manusia.

"Aku jenis yang macam mana?"
"Aku okay tak?"

Selalu sangat risau dengan apa yang manusia fikirkn tapi tak selalu risau dengan kata kata Allah. Amaran dalam al-Quran tu.

Apa yang special sangat manusia tu? Allah tu sempurna tapi tetap lebihkan manusia.

Berubah? Nak berubah tapi manusia sekeliling selalu buat aku terbantut dan rebah apabila diherdik oleh manusia. Berubah untuk manusia atau Allah?

Jujur, aku benci diri sendiri. Yang lebihkan manusia daripada Allah. Yang selalu lupa Allah time senang. Peritnya nak berubah sebab manusia dalam hati. Buanglah iwani. Bangkitlah.

Kau bukan sembah manusia, kau sembah Allah. Lupakan manusia. Ingatlah Allah sentiasa ada dengan kau. Janganlah gelisah dengan kata kata manusia. Mereka tiada apa-apa tapi Allah ada semuanya.

No comments: